آیا از انبوه کارهای تلنبارشده رویهم و انجام ندادنشان کلافه شدهاید؟ اگر اینطور است، حتما به روش برنامه ریزی به روش gtd برای مدیریت زمان نیاز دارید.
برای همهی ما بارها پیش آمده کار مهمی بهذهنمان رسیده و به خودمان وعده دادهایم که بهمحض رسیدن به خانه یا محل کار، آن را انجام میدهیم؛ اما وقتی به آن مکان میرسیم، انبوه کارها و اخبار دیگری که بهما میرسد، باعث میشود آن کار مهم را فراموش کنیم. بعد از مدتی، بهیاد میآوریم قرار بود کار مهمی انجام دهیم و ناباورانه با خود میاندیشیم چرا کاری که اینقدر برایمان اهمیت دارد، بهراحتی فراموش میکنیم؟
این اتفاق یک دلیل مشخص دارد و آن این است که مغز وظیفهی ایجاد ایدهها برای انجام کارها را دارد و نه نگهداشتن آنها در ذهن. آنچه میتواند به ما در این مسیر کمک کند، روش معروف دیوید آلن با عنوان بهانجام رساندن کارها (G.T.D) است برنامه ریزی به روش gtd (مخفف عبارت Getting Things Done) روشی جهانی برای داشتن بهرهوری فراوان و بدون استرس است.
ابتدا ببنینم دیود الن کیست سپس مختصری در مورد روش gtd صحبت کنیم